використання доповненої реальності
Михайло
НІКОЛАЄНКО, ст.
викладач кафедри ОІТ КЗ Сумський ОІППО,
Діана
ОХРИМЕНКО, студентка IV
курсу
спеціальності «Комп’ютерна інженерія» ВСП "Сумський фаховий коледж Національного університету
харчових технологій"
Однією з актуальних проблем сучасного
суспільства України є реформування системи освіти до світових стандартів, що
відповідають сучасному стану науково-технічного прогресу та інформатизації всіх
сфер життєдіяльності. Це передбачає
принципово нові функції освіти і забезпечення педагогічними працівниками
відповідності освіти запитам і вимогам сучасного інформаційного суспільства.
Доповнена реальність (англ. – AR,
augmented reality) – одна з найперспективніших технологій XXI століття. Сфери
застосування платформи знаходять себе практично скрізь: від ігрової індустрії
до медицини, різних напрямів промисловості.
Зрозуміло, що ігрова індустрія займає
значне місце у розвитку доповненої реальності.
Доповнена
реальність – це наочний, інтерактивний метод представлення відповідної цифрової
інформації у сфері фізичного середовища. Ця технологія забезпечує зв'язок фізичного світу із
віртуальною інформацією, що підвищує зацікавленість
людини та полегшує сприйняття інформації.
В цілому використання доповненої реальності поєднує:
віртуальне і реальне;
взаємодію в реальному часі;
працює в 3D.
Сучасні мобільні пристрої, такі як смартфони або
планшети, мають в собі всі зазначені елементи, а також камеру
та МЕМС (акселерометр, GPS, цифровий компас), що роблять їх придатними до
використання в якості платформи для AR.
Найпростіший варіант AR
– це коли у смартфоні при
наведенні на картинку чи предмет з'являється зображення, на яке можливо
впливати і очікувати зворотню реакцію.
Доповнена
реальність – це доповнення
фізичного світу за допомогою цифрових даних в режимі реального часу. AR використовує
середовище навколо нас та накладає на нього певну частинку віртуальної
інформації, наприклад, графіку, звуки та реакцію на дотики. Мобільні додатки з
AR дозволяють значно підвищити інтерес користувачів у різних галузях.
Використання
доповненої реальності з кожним днем є більш значущим в повсякденнім житті. Головна
сфера, де знайшла використання доповнена реальність – це розваги, служби
безпеки та поліграфія.
В перспективі, особливе місце,
доповнена реальність займе в освіті.
Доповнена
реальність змінює те, як люди, що взаємодіють, набувають знань і в цифровому
форматі взаємодіють із фізичним навколишнім середовищем. В результаті
забезпечується прискорення виконання завдань, скорочення ручних процесів та
прийняття оптимальних рішень.
Створений приклад доповненої
реальності:
Файл тригер – опорна картинка (реальна книга) Посилання
Файл для андроїд (завантажити
на мобільний пристрій та встановити) "лисиця-лабіринт" Посилання
Відео – практично реалізований приклад роботи
програми
Презентація Діани Охрименко «Додаткова
та віртуальна реальність. Міф та реальність» Посилання
"Но что ждет современную молодежь?
С уверенностью могу сказать, что их будущее зависит от науки и технологий в гораздо
больше степени, чем у предыдущих поколений. Им придется обладать более
глубокими научными знаниями, чем раньше, потому что наука беспрецедентным
образом станет частью их повседневной жизни.
Не вдаваясь в слишком общие
рассуждения, можно сказать, что мы уже видим тенденции и проблемы, которые
нужно решать сейчас и придется решать в будущем. Среди них – глобальное
потепление, поиск жизненного пространства и ресурсов для увеличивающегося
населения планеты, быстрое исчезновение редких видов животных, необходимость создания
возобновляемых источников энергии, деградация океанической среды, обезлесение,
эпидемические заболевания – и это лишь малая часть.
В будущем нас ждут великие
изобретения, которые кардинально изменят наш образ жизни, они коснутся и работы,
и коммуникаций, и путешествий. Огромное поле для инноваций расстилается
практически во всех сферах жизни. Это очень увлекательно. Мы будем добывать редкие
металлы на Луне, создадим аванпосты человечества на Марсе, найдем способы и
методы лечения считающихся ныне неизлечимыми заболеваний.
Появление сверхразумного
искусственного интеллекта может оказаться как величайшим благом, так и
величайшим злом в истории человечества.
Мы не можем сказать, что произойдет: будет ли искусственный интеллект всегда помогать нам, или начнет игнорировать и постепенно отодвинет нас в сторону, или сознательно нас уничтожит.
Как оптимист, я верю, что мы в силах создать искусственный интеллект на благо всего мира, что он способен работать в гармонии с нами. Просто необходимо сознавать опасности, идентифицировать их, выбирать наилучшие способы применения и управления и заранее быть готовым к возможным последствиям.
Как для людей, живших за несколько поколений до нас, непостижимы были бы интернет, сотовые телефоны, медицинская визуализация, спутниковая навигация и социальные сети, так и мир будущего в равной степени изменится настолько, что сейчас мы едва ли в состоянии представить. Информация сама по себе не перенесет нас в этот мир. Нужно уметь творчески и разумно ей пользоваться.
Мы никогда не можем сказать наверняка, откуда придет следующее великое научное открытие или кто его сделает. Но, рассказывая максимально широкой молодежной аудитори доступными и инновационными способами о чуде и восторге научных открытий, мы в значительной степени увеличиваем шансы появления новых эйнштейнов. Где бы они ни жили." ( Стивен Хокинг «Краткие ответы на большие вопросы». – Эксмо, 2019. С.168.) Посилання на ресурс: http://maxima-library.org/mob/b/437981